Investigations of methods to measure longitudinal forces in continuous welded rail tracks using the tamping machine.
Abstract
Praca przedstawia w sposób poglądowy próby znalezienia efektywnej metody określania sił podłużnych w szynach toru bezstykowego. Szczególną uwagę poświęcono metodzie wymuszonych przemieszczeń poprzecznych. Podstawowym stwierdzeniem z przeprowadzonych własnych badań była konieczność odejścia od podnoszenia odłączonego od podkładów odcinka szyny i skoncentrowanie się na przemieszczeniach poprzecznych; doprowadziło to koncepcji zastosowania do celów diagnostycznych podbijarki torowej. W przeprowadzonych testach diagnostycznych z zastosowaniem podbijarki jako podstawę do określania siły osiowej w szynie przyjęto rejestrację jej krzywizny przy określonej wartości przemieszczenia poprzecznego. Opisano zastosowaną oryginalną aparaturę pomiarową. Do akwizycji danych pomiarowych wykorzystano autorski program komputerowy napisany w języku Visual C++ .
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Published in:
-
PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART F-JOURNAL OF RAIL AND RAPID TRANSIT
no. 223,
pages 61 - 73,
ISSN: 0954-4097 - Language:
- English
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Koc W., Wilk A.: Investigations of methods to measure longitudinal forces in continuous welded rail tracks using the tamping machine. // PROCEEDINGS OF THE INSTITUTION OF MECHANICAL ENGINEERS PART F-JOURNAL OF RAIL AND RAPID TRANSIT. -Vol. 223, nr. No F1 (2009), s.61-73
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 96 times