Abstract
W artykule zaprezentowano wyniki badań dotyczących jakości uług w wybranym urzędzie skarbowym przeprowadzonych za pomoca kwestionariusza ankietowego oraz metody Common Assessment Framework. Wymiki badań pokazały, że US jest placówką nastawioną na zmiany, jednak ich wprowadzanie wymaga czasu i znacznego zaangażowania, przede wszystkim kierownictwa, oraz wsparcia ze strony pracowników. Ponadto większą wagę powinno się zwrócić na długofalowe planowanie działalności urzędu. W proces ten powinno się włączyć zarówno obywateli jak i partnerów instytucjonalnych urzędu. Inicjatywa należy tu do Naczelnika Urzędu. Celem zmian powinno być przekształcenie stylu kierowania urzędem z takiego, gdzie funkcjonuje on obok świata zewnętrznego na taki, w którym jest on jego ważną składową.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym' 10. - praca zbiorowa strony 89 - 100
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Leja K., Lesiński D.: Jakość administracji publicznej na przykładzie Urzędu Skarbowego w Tczewie// Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym' 10. - praca zbiorowa/ ed. eds. Jerzy Gołuchowski, Aldona Frączkiewicz-Wronka Katowice: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, 2010, s.89-100
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 72 times