KIERUNKI DZIAŁAŃ PROJAKOŚCIOWYCH W OBSZARZE SZKOLNICTWA WYŻSZEGO. WYBRANE PRZYKŁADY KRAJOWE I ZAGRANICZNE
Abstract
W artykule zaprezentowano systemy i modele pozwalające szkołom wyższym osiągnąć poziom jakości służący zaspokojeniu potrzeb podstawowych grup interesariuszy w zakresie świadczonych przez nie usług edukacyjnych. Na bazie badań własnych, w tym szerokiego przeglądu światowej literatury przedmiotu zaprezentowano preferowany kierunek działań projakościowych w naszych uczelniach. Jako punkt wyjścia traktowany przez autorów, jako „fazę embrionalną”, prawnie wymaganego tzw. „wewnętrznego systemu zapewnienia jakości kształcenia”, poprzez systemy zgodne z opartymi na dobrych praktykach zarządzania wymaganiami norm międzynarodowych (np. ISO 9001, ISO 29990), aż do bazujących na stałej samoocenie modeli doskonałości (EFQM, CAF). Zwrócono także uwagę na specyfikę poszczególnych podejść oraz wskazano przykłady ich zastosowań w wybranych uczelniach zagranicznych. Skoncentrowano się na korzyściach i barierach, jakie wynikają z wykorzystania tych rozwiązań w praktyce uczelni
Authors (4)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- INNOWACJE W ZARZĄDZANIU I INŻYNIERII PRODUKCJI. T. 2 strony 932 - 945
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2016
- Bibliographic description:
- Wiśniewska M., Grudowski P., Plura J., Nenadal J.: KIERUNKI DZIAŁAŃ PROJAKOŚCIOWYCH W OBSZARZE SZKOLNICTWA WYŻSZEGO. WYBRANE PRZYKŁADY KRAJOWE I ZAGRANICZNE// INNOWACJE W ZARZĄDZANIU I INŻYNIERII PRODUKCJI. T. 2/ ed. Ryszard Knosala Opole: Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, 2016, s.932-945
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 121 times