Kreować czy kopiować? Strategie innowacyjne firm lokatorskich trójmiejskich instytucji pomostowych w świetle badań empirycznych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Kreować czy kopiować? Strategie innowacyjne firm lokatorskich trójmiejskich instytucji pomostowych w świetle badań empirycznych

Abstract

Niniejszy artykuł prezentuje wyniki badań empirycznych przeprowadzonych wśród lokatorów trójmiejskich instytucji pomostowych w zakresie stosowanych przez nich strategii innowacji. Celem badania było wyłonienie dominujących postaw innowacyjnych w analizowanej grupie przedsiębiorstw, z uwzględnieniem sposobów wprowadzania innowacji na rynek (wybór między strategią ofensywną, defensywną i imitacyjną) oraz powiązań w procesie innowacyjnym (wybór między otwartym a zamkniętym modelem innowacji). Badania zostały przeprowadzone w 2013 r. i objęły 112 firm lokatorskich funkcjonujących w gdańskim i gdyńskim parku technologicznym (PPNT i GPN-T) oraz inkubatorze „Starter”. Wyniki badań wskazują, iż analizowane przedsiębiorstwa starają się „atakować rynek” współpracować z innymi podmiotami w obszarze innowacji, chociaż deklarowane postawy nie zawsze pokrywają się ze stanem faktycznym.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
MARKETING I RYNEK pages 815 - 824,
ISSN: 1231-7853
Language:
Polish
Publication year:
2014
Bibliographic description:
Lis A.: Kreować czy kopiować? Strategie innowacyjne firm lokatorskich trójmiejskich instytucji pomostowych w świetle badań empirycznych// MARKETING I RYNEK. -., nr. 5 (2014), s.815-824
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 136 times

Recommended for you

Meta Tags