Kreować czy kopiować? Strategie innowacyjne firm lokatorskich trójmiejskich instytucji pomostowych w świetle badań empirycznych
Abstrakt
Niniejszy artykuł prezentuje wyniki badań empirycznych przeprowadzonych wśród lokatorów trójmiejskich instytucji pomostowych w zakresie stosowanych przez nich strategii innowacji. Celem badania było wyłonienie dominujących postaw innowacyjnych w analizowanej grupie przedsiębiorstw, z uwzględnieniem sposobów wprowadzania innowacji na rynek (wybór między strategią ofensywną, defensywną i imitacyjną) oraz powiązań w procesie innowacyjnym (wybór między otwartym a zamkniętym modelem innowacji). Badania zostały przeprowadzone w 2013 r. i objęły 112 firm lokatorskich funkcjonujących w gdańskim i gdyńskim parku technologicznym (PPNT i GPN-T) oraz inkubatorze „Starter”. Wyniki badań wskazują, iż analizowane przedsiębiorstwa starają się „atakować rynek” współpracować z innymi podmiotami w obszarze innowacji, chociaż deklarowane postawy nie zawsze pokrywają się ze stanem faktycznym.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
MARKETING I RYNEK
strony 815 - 824,
ISSN: 1231-7853 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Lis A.: Kreować czy kopiować? Strategie innowacyjne firm lokatorskich trójmiejskich instytucji pomostowych w świetle badań empirycznych// MARKETING I RYNEK. -., nr. 5 (2014), s.815-824
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 138 razy