Kształcenie inżyniera czy usługa edukacyjna, czyli KRK w praktyce - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Kształcenie inżyniera czy usługa edukacyjna, czyli KRK w praktyce

Abstract

System szkolnictwa wyższego w Polsce przechodzi obecnie szereg zmian związanych z wdrażaniem Ram Kwalifikacji dla Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego. Zostały one przygotowane w ramach Procesu Bolońskiego i przyjęte w 2005 roku na konferencji w Bergen. Uchwalona w ubiegłym roku ustawa o zmianie ustawy „Prawo o szkolnictwie wyższym”, w ślad za ustaleniami unijnymi wprowadza szereg zmian w organizacji i prowadzeniu procesu dydaktycznego w polskich uczelniach. Zmiany dotyczą również dogłębnej weryfikacji programów kształcenia. Krajowe Ramy Kwalifikacji stawiają przed nami poważne wyzwanie, a zarazem szansę na stworzenie i ukształtowanie nowych, otwartych na rozwój technologii standardów. W projektowaniu nowych programów kształcenia konieczna jest zarówno rozwaga związana z odpowiedzialnością za prawdziwą jakość kształcenia, perspektywiczne myślenie o rozwoju rynku pracy, jak i dostrzeganie zmian demograficznych i społecznych.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach
Published in:
Pismo PG pages 23 - 27,
ISSN: 1429-4494
Language:
Polish
Publication year:
2012
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 59 times

Recommended for you

Meta Tags