Lokalne zarysowania w żelbetowych mostach sprężonych. Analiza wybranych problemów - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Lokalne zarysowania w żelbetowych mostach sprężonych. Analiza wybranych problemów

Abstract

Betonowe konstrukcje sprężone to struktury, w których wprowadza się w materiał naprężenia eliminujące lub w znacznym stopniu ograniczające w nim rozciąganie [1].W idealnie sprężonej konstrukcji nie występuje praca elementów żelbetowych w II fazie. Niestety tylko niektóre obecnie wznoszone konstrukcje mostowe spełniają ten warunek. Powszechnie stosuje się sprężenie podłużne, natomiast płytę jezdni i inne detale konstruuje jako żelbetowe. W ten sposób została zaprojektowana i wykonana większość najbardziej spektakularnych polskich konstrukcji mostowych. Doświadczenie zdobyte przy budowie i eksploatacji mostów sprężonych pokazuje, że praca w II fazie drugorzędnych elementów konstrukcyjnych nie stanowi problemu utrzymaniowego i nie wpływa na trwałość, ale każde lokalne zarysowanie dźwigara sprężonego, a przede wszystkim rysy i pęknięcia betonu w strefach zakotwień kabli sprężających, budzą niepokój i emocje.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach
Published in:
Materiały Budowlane pages 169 - 171,
ISSN: 0137-2971
Language:
Polish
Publication year:
2024
Bibliographic description:
Żółtowski K., Kalitowski P.: Lokalne zarysowania w żelbetowych mostach sprężonych. Analiza wybranych problemów// Materiały Budowlane -,iss. 10 (2024), s.169-171
Sources of funding:
  • Free publication
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 23 times

Recommended for you

Meta Tags