Abstract
Media społecznościowe i ich rola w edukacji przyrodniczej. Media społecznościowe stają się nieodłącznym elementem spędzania wolnego czasu przez współczesne społeczeństwo. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z możliwości wykorzystania tego zjawiska do celów edukacyjnych. W dwóch grupach społecznych przeprowadzono badania ankietowe dotyczące zagadnień przyrodniczych. Celem badań było uzyskanie informacji na temat roli, jaką pełnią w upowszechnianiu i pogłębianiu wiedzy. Na podstawie wyników stwierdzono, że korzystanie z tej formy edukacji nie tylko skutkuje zdobywaniem wiedzy, ale także motywuje do różnorodnych działań, takich jak korzystanie z turystyki przyrodniczo-leśnej, czy wykorzystywanie darów natury w kulinariach. i ziołolecznictwo. Rozwój serwisów społecznościowych otwiera wiele możliwości edukacyjnych, dzięki czemu mogą stać się dobrym narzędziem uświadamiającym społeczeństwo w zakresie zagadnień związanych z gospodarką przyrodą i lasami.
Authors (2)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 49 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Magazine publication
- Type:
- Magazine publication
- Published in:
-
STUDIA I MATERIAŁY CENTRUM EDUKACJI PRZYRODNICZO-LEŚNEJ
no. 55,
edition 1,
pages 86 - 92,
ISSN: 1509-1414 - Publication year:
- 2018
- Bibliography: test
-
- Bąk A. 2016. Serwisy społecznościowe -efekt Facebooka i nie tylko. Media i Społeczeństwo, 6: 134-146.
- Ciechanowicz W. 2010. Blog jako narzędzie edukacji i pokonywania bariery braku zainteresowania mediów. Studia i Materiały CEPL, Rogów, 24 (1): 93-99.
- Ciechanowicz W. 2011a. Media społecznościowe w edukacji przyrodniczo-leśnej. Głos Lasu, 1: 19-21.
- Ciechanowicz W. 2011b. Lasy Państwowe na Facebooku na przykładzie Nadleśnictwa Gdańsk. Studia i Materiały CEPL, Rogów, 26 (1).
- Grzywacz A. 2007. Edukacja leśna w Polsce, stan obecny i perspektywy. Materiały konferencji Towarzystwa Przyjaciół Lasu "Edukacja leśna -stan i perspektywy", 20-21 kwietnia, Jedlnia.
- Grzywacz A. 2012. Nauka, badania, kształcenie leśników i edukacja leśna społeczeństwa w przyszłości. [w:] Grzywacz A. (red.) Wizja przyszłości polskich lasów i leśnictwa do 2030 roku, Polskie Towarzystwo Leśne, Spała, s. 335-357.
- Pawlicz A. 2015. Wykorzystanie mediów społecznościowych jako narzędzia marketingu turystycznego przez gminy leżące na terenach parków narodowych w Polsce. Ekonomia i Środowisko, 4 (55), s. 176-187.
- Raport z działalności edukacyjnej Lasów Państwowych 2016. 2017. Warszawa. open in new tab
- Verified by:
- No verification
seen 54 times