Metoda projektowania rejonu zmiany kierunku trasy kolejowej - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Metoda projektowania rejonu zmiany kierunku trasy kolejowej

Abstract

Zastosowanie ciągłych pomiarów satelitarnych toru kolejowego, z antenami zainstalowanymi na poruszającym się pojeździe szynowym, powoduje potrzebę opracowania nowej metody projektowania układów geometrycznych toru. Ponieważ kształtowanie kierunków prostych trasy na podstawie takich pomiarów nie sprawia żadnych trudności, w pracy skupiono się na kwestii projektowania odcinków położonych w łuku. Założono, że projektowanie układu geometrycznego odbywać się będzie w odpowiednim roboczym układzie współrzędnych, by następnie - na drodze odpowiedniej transformacji - przenieść uzyskane rozwiązanie do układu globalnego. Przedstawiono cały tok postępowania, wraz z wyprowadzaniem odpowiednich zależności teoretycznych. Całość zilustrowano przykładami obliczeniowymi, w których wykorzystano dane uzyskane z istniejącej linii kolejowej.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 8 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC-ND open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Problemy Kolejnictwa pages 197 - 217,
ISSN: 0552-2145
Language:
Polish
Publication year:
2011
Bibliographic description:
Koc W.: Metoda projektowania rejonu zmiany kierunku trasy kolejowej// Problemy Kolejnictwa. -., iss. 152 (2011), s.197-217
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 118 times

Recommended for you

Meta Tags