Metodyka regulacji osi toru - stan obecny i perspektywy - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Metodyka regulacji osi toru - stan obecny i perspektywy

Abstract

W pracy przedstawiono przesłanki wskazujące na wagę problemu oceny skuteczności stosowanej powszechnie metodyki regulacji osi toru. Zwrócono uwagę na liczne stwierdzone nieprawidłowości ukształtowania geometrycznego torów i podjęto próbę wyjaśnienia przyczyn istniejącej sytuacji. W głównym stopniu skupiono się na ocenie tradycyjnych metod pomiarowych oraz metodyce projektowania dostosowanej do uzyskiwanych danych wyjściowych. Wskazano, że radykalną poprawę w omawianym zakresie będzie można uzyskać po zastosowaniu ciągłych pomiarów satelitarnych, z antenami zainstalowanymi na poruszającym się pojeździe szynowym. Pozwoli to na odtworzenie położenia osi torów w bezwzględnym układzie odniesienia. Przedstawiono przykład praktycznego wykorzystania wyników z przeprowadzonych pilotażowych pomiarów GPS/GNSS w torze kolejowym.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Conference activity
Type:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Title of issue:
III Konferencja Naukowo-Techniczna : Projektowanie, Budowa i Utrzymanie Infrastruktury w Transporcie Szynowym : INFRASZYN 2010, Zakopane, 14 - 16 kwietnia 2010 strony 97 - 109
Language:
Polish
Publication year:
2010
Bibliographic description:
Koc W., Lewiński L.: Metodyka regulacji osi toru - stan obecny i perspektywy// III Konferencja Naukowo-Techniczna : Projektowanie, Budowa i Utrzymanie Infrastruktury w Transporcie Szynowym : INFRASZYN 2010, Zakopane, 14 - 16 kwietnia 2010/ Radom: SIiTK RP, 2010, s.97-109
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 99 times

Recommended for you

Meta Tags