Metodyka regulacji osi toru - stan obecny i perspektywy - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Metodyka regulacji osi toru - stan obecny i perspektywy

Abstrakt

W pracy przedstawiono przesłanki wskazujące na wagę problemu oceny skuteczności stosowanej powszechnie metodyki regulacji osi toru. Zwrócono uwagę na liczne stwierdzone nieprawidłowości ukształtowania geometrycznego torów i podjęto próbę wyjaśnienia przyczyn istniejącej sytuacji. W głównym stopniu skupiono się na ocenie tradycyjnych metod pomiarowych oraz metodyce projektowania dostosowanej do uzyskiwanych danych wyjściowych. Wskazano, że radykalną poprawę w omawianym zakresie będzie można uzyskać po zastosowaniu ciągłych pomiarów satelitarnych, z antenami zainstalowanymi na poruszającym się pojeździe szynowym. Pozwoli to na odtworzenie położenia osi torów w bezwzględnym układzie odniesienia. Przedstawiono przykład praktycznego wykorzystania wyników z przeprowadzonych pilotażowych pomiarów GPS/GNSS w torze kolejowym.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Tytuł wydania:
III Konferencja Naukowo-Techniczna : Projektowanie, Budowa i Utrzymanie Infrastruktury w Transporcie Szynowym : INFRASZYN 2010, Zakopane, 14 - 16 kwietnia 2010 strony 97 - 109
Język:
polski
Rok wydania:
2010
Opis bibliograficzny:
Koc W., Lewiński L.: Metodyka regulacji osi toru - stan obecny i perspektywy// III Konferencja Naukowo-Techniczna : Projektowanie, Budowa i Utrzymanie Infrastruktury w Transporcie Szynowym : INFRASZYN 2010, Zakopane, 14 - 16 kwietnia 2010/ Radom: SIiTK RP, 2010, s.97-109
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 101 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi