Abstrakt
W pracy przedstawiono przesłanki wskazujące na wagę problemu oceny skuteczności stosowanej powszechnie metodyki regulacji osi toru. Zwrócono uwagę na liczne stwierdzone nieprawidłowości ukształtowania geometrycznego torów i podjęto próbę wyjaśnienia przyczyn istniejącej sytuacji. W głównym stopniu skupiono się na ocenie tradycyjnych metod pomiarowych oraz metodyce projektowania dostosowanej do uzyskiwanych danych wyjściowych. Wskazano, że radykalną poprawę w omawianym zakresie będzie można uzyskać po zastosowaniu ciągłych pomiarów satelitarnych, z antenami zainstalowanymi na poruszającym się pojeździe szynowym. Pozwoli to na odtworzenie położenia osi torów w bezwzględnym układzie odniesienia. Przedstawiono przykład praktycznego wykorzystania wyników z przeprowadzonych pilotażowych pomiarów GPS/GNSS w torze kolejowym.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- III Konferencja Naukowo-Techniczna : Projektowanie, Budowa i Utrzymanie Infrastruktury w Transporcie Szynowym : INFRASZYN 2010, Zakopane, 14 - 16 kwietnia 2010 strony 97 - 109
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Koc W., Lewiński L.: Metodyka regulacji osi toru - stan obecny i perspektywy// III Konferencja Naukowo-Techniczna : Projektowanie, Budowa i Utrzymanie Infrastruktury w Transporcie Szynowym : INFRASZYN 2010, Zakopane, 14 - 16 kwietnia 2010/ Radom: SIiTK RP, 2010, s.97-109
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 101 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Ekonomiczne aspekty zastosowania techniki Mobilnych Pomiarów Satelitarnych przy regulacji osi toru
- C. Specht,
- W. Koc,
- P. Chrostowski
- + 1 autorów