Misje i misjonarska retoryka w zarządzaniu platformami mediów - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Misje i misjonarska retoryka w zarządzaniu platformami mediów

Abstract

Trudno o bardziej znane i poruszające zbiorową wyobraźnię przekazy cyfrowych platforma, niż zapisy ich misji. Nie tylko łatwo wyjaśniają one rolę organizacji, ale zapewniają racjonalizację tego, kto lub czym jest coś lub jak działa. Dla Facebooka, Google i wielu innych organizacji pragnących „zmienić świat na lepszy” są elementem samonapędzającego się mechanizmu utwierdzającego w słuszności obranej drogi. W przypadku cyfrowych platform mediów zapisy misji nie tytko są częścią narracji kształtujących ich tożsamość organizacyjną, ale formują misjonarski charakter organizacji. W ich przypadku dochodzi jednak do powstawania zniekształceń komunikacyjnych: pod presją osiągania podstawowych celów rynkowych tak konstruują przekazy misjne, by powstały korzystne konteksty społeczne i polityczne1. Misje są zatem formą autokreacji - misjonarskiej retoryki konfrontowanej z obawami o wpływ (władzę) platform na kulturę i przekonaniem, że ani korporacje nowych technologii i mediów, ani ich produkty nie tylko nie czynią świata jednoznacznie lepszym, ale oferują przede wszystkim uporanie się z trywialnymi problemami (PDF) J. KREFT - Misje i misjonarska retoryka. Available from: https://www.researchgate.net/publication/365476703_J_KREFT_-_Misje_i_misjonarska_retoryka [accessed Jan 25 2023].

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
Współczesne Dyskursy Medialne
Language:
Polish
Publication year:
2022
Bibliographic description:
Kreft J.: Misje i misjonarska retoryka w zarządzaniu platformami mediów// Współczesne Dyskursy Medialne/ Lublin: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, 2022,
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 114 times

Recommended for you

Meta Tags