Modele relacji między Corporate Social Responsibility a public relations - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Modele relacji między Corporate Social Responsibility a public relations

Abstract

Artykuł jest próbą usystematyzowania dotychczasowych rozstrzygnięć dotyczących relacji między CSR [Corporate Social Responsibility] i public relations - występujących tak w literaturze przedmiotu jak i w praktyce organizacji. Autorka prezentuje też własną koncepcję, proponując trzy modele, które opisują i wyjaśniają nie tylko wzajemne relacje między CSR i PR, ale też i wyjaśniają funkcje, jakie nadaje się w organizacjach działaniom społecznie odpowiedzialnym i strategiom zarządzania komunikacją. Modele ilustrują też poziom rozwoju, dojrzałości organizacji i usytuowanie jej w szerokim otoczeniu – społecznym i przyrodniczym.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 628 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach pages 87 - 99,
ISSN: 2083-8611
Language:
Polish
Publication year:
2017
Bibliographic description:
Hope E.: Modele relacji między Corporate Social Responsibility a public relations// Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. -., nr. 313 (2017), s.87-99
Bibliography: test
  1. to naukowcy z wielu dziedzin: ekonomia społeczna , zarządzanie humanistyczne to niektóre z nowych dziedzin, które pokazują nowe rozwiązania w czasach płynnej ponowoczesności [Bauman i in., open in new tab
  2. Miejmy nadzieję, że dziedziny te są początkiem budowania funda- mentu nowego paradygmatu naukowego, na gruncie którego możliwa bę- open in new tab
  3. Bauman Z., Bauman I., Kociatkiewicz J, Kostera M. (2015), Management In a liquid mod- ern Word, Polity Press, London.
  4. Cambra-Fierro J., Wilson A., Polo-Redondo Y. (2013), When do firms implement corporate social responsibility? A study of the Spanish construction and real-estate sector, "Jour- nal of Management & Organization", Vol. 19, Issue 02, March, s. 150-166. open in new tab
  5. Craig Smith N.,Ward H. (2009), Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka, Studio Em- ka, Warszawa.
  6. Elving W.J. (2014), Communicating Social Responsibility In a Skeptical World, [w:] D. Turker, H. Toker, C. Altuntas (ed.), Contemporary Issues in Corporate Social Respon- sibility, Lexington books.
  7. Elving W.J., Golob U., Podnar K., Ellerup-Nielsen A., Thomson Ch. (2015), The bad, the ugly and the good: new challenges for CSR communication, "Corporate Communica- tions: An International Journal", Vol. 20, Iss: 2. open in new tab
  8. Golob U., Podnar K., Elving W.J. (2013), CSR Communications: Quo vadis?, "Corporate Communications: An International Journal", Vol. 18, No2, s. 176 -192. open in new tab
  9. Grunig J., Hunt T. (1984), Managing Public Relations, Holt, Rinehart and Winston, New York.
  10. Heath R., Coombs W.T. (2006), Today's Public Relations, Sage Publications. open in new tab
  11. Hope E. (2007), Odpowiedzialność w działaniach public relations -zasady etyczne, [w:] J. Olędzki, D. Tworzydło (red.), Public Relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  12. Hope E. (2013), Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Difin, Warszawa.
  13. Hesselbein F. (1998), Organizacja okrężna, [w:] F. Hesselbein, M.Goldsmith (red.), Orga- nizacja przyszłości, Businessman, Warszawa.
  14. Kim S., Ferguson M.T. (2014), Public Expectations of CSR Communication: What and How to Communicate CSR, "Public Relations Journal", Vol. 8, No. 3.
  15. Kuhn T.(1970), The Structure of Scientific Revolutions, The University of Chicago Press open in new tab
  16. Kytle B., Ruggie J.G. (2005), Corporate Social Responsibility as risk management, http://www.ksg.harvard.edu/m- rcbg/CSRI/publications/workingpaper_10_kytle_ruggie.pdf. open in new tab
  17. Lustyk D. (2011), Społeczna odpowiedzialność biznesu w kreowaniu wizerunku miasta, [w:] A. Grzegorczyk, A. Kochaniec (red.), Kreowanie wizerunku miast, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
  18. Pawłowicz B. (2016), PR w Polsce, [w:] Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce, Message House.
  19. Rochte M. (2009), http://www.opportunitysustainability.com/?p=323. open in new tab
  20. Rok B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  21. Sana-ur-Rehman Sheikh (2011), Corporate social responsibility or cause-related market- ing? The role of cause specificity of CSR, "Journal of Consumer Marketing", Vol. 28, No.1. open in new tab
  22. Stauber J., Rampton S., Dowie M. (2002), Toxic Sludge is Good For You: Lies, Damn Lies and the Public Relations Industry, "Common Courage Press", Vol. 1, July. open in new tab
  23. Tarhan A., Turetken O., Reijers H.A. (2016), Business process maturity models: A system- atic literature review, "Information and Software Technology", Vol. 75, July. open in new tab
  24. Visser W. (2010), CSR 2.0.The Evolution and Revolution of Corporate Social Responsibil- ity, [w:] M. Pohl, N. Tolhurst (ed.) Responsible Business: How to Manage a CSR Strat- egy Successfully, http://odpowiedzialnybiznes.pl/artykuly/csr-2-0-ewolucja-i-rewolucja- spolecznej-odpowiedzialnosci-biznesu/ [10.05.2016]. open in new tab
  25. Wardyn K., Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element komunikacji marketingowej marki, http://www.epr.pl [dostęp 03.05.2016].
  26. Whaley F. (2013), Is corporate social responsibility profitable for companies?, https://www.devex.com/news/is-corporate-social-responsibility-profitable-for- companies-80354 [dostęp 11.05.2016]. open in new tab
  27. Witryny internetowe open in new tab
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 153 times

Recommended for you

Meta Tags