Modele relacji między Corporate Social Responsibility a public relations - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Modele relacji między Corporate Social Responsibility a public relations

Abstrakt

Artykuł jest próbą usystematyzowania dotychczasowych rozstrzygnięć dotyczących relacji między CSR [Corporate Social Responsibility] i public relations - występujących tak w literaturze przedmiotu jak i w praktyce organizacji. Autorka prezentuje też własną koncepcję, proponując trzy modele, które opisują i wyjaśniają nie tylko wzajemne relacje między CSR i PR, ale też i wyjaśniają funkcje, jakie nadaje się w organizacjach działaniom społecznie odpowiedzialnym i strategiom zarządzania komunikacją. Modele ilustrują też poziom rozwoju, dojrzałości organizacji i usytuowanie jej w szerokim otoczeniu – społecznym i przyrodniczym.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 613 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach strony 87 - 99,
ISSN: 2083-8611
Język:
polski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Hope E.: Modele relacji między Corporate Social Responsibility a public relations// Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. -., nr. 313 (2017), s.87-99
Bibliografia: test
  1. to naukowcy z wielu dziedzin: ekonomia społeczna , zarządzanie humanistyczne to niektóre z nowych dziedzin, które pokazują nowe rozwiązania w czasach płynnej ponowoczesności [Bauman i in., otwiera się w nowej karcie
  2. Miejmy nadzieję, że dziedziny te są początkiem budowania funda- mentu nowego paradygmatu naukowego, na gruncie którego możliwa bę- otwiera się w nowej karcie
  3. Bauman Z., Bauman I., Kociatkiewicz J, Kostera M. (2015), Management In a liquid mod- ern Word, Polity Press, London.
  4. Cambra-Fierro J., Wilson A., Polo-Redondo Y. (2013), When do firms implement corporate social responsibility? A study of the Spanish construction and real-estate sector, "Jour- nal of Management & Organization", Vol. 19, Issue 02, March, s. 150-166. otwiera się w nowej karcie
  5. Craig Smith N.,Ward H. (2009), Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka, Studio Em- ka, Warszawa.
  6. Elving W.J. (2014), Communicating Social Responsibility In a Skeptical World, [w:] D. Turker, H. Toker, C. Altuntas (ed.), Contemporary Issues in Corporate Social Respon- sibility, Lexington books.
  7. Elving W.J., Golob U., Podnar K., Ellerup-Nielsen A., Thomson Ch. (2015), The bad, the ugly and the good: new challenges for CSR communication, "Corporate Communica- tions: An International Journal", Vol. 20, Iss: 2. otwiera się w nowej karcie
  8. Golob U., Podnar K., Elving W.J. (2013), CSR Communications: Quo vadis?, "Corporate Communications: An International Journal", Vol. 18, No2, s. 176 -192. otwiera się w nowej karcie
  9. Grunig J., Hunt T. (1984), Managing Public Relations, Holt, Rinehart and Winston, New York.
  10. Heath R., Coombs W.T. (2006), Today's Public Relations, Sage Publications. otwiera się w nowej karcie
  11. Hope E. (2007), Odpowiedzialność w działaniach public relations -zasady etyczne, [w:] J. Olędzki, D. Tworzydło (red.), Public Relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  12. Hope E. (2013), Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Difin, Warszawa.
  13. Hesselbein F. (1998), Organizacja okrężna, [w:] F. Hesselbein, M.Goldsmith (red.), Orga- nizacja przyszłości, Businessman, Warszawa.
  14. Kim S., Ferguson M.T. (2014), Public Expectations of CSR Communication: What and How to Communicate CSR, "Public Relations Journal", Vol. 8, No. 3.
  15. Kuhn T.(1970), The Structure of Scientific Revolutions, The University of Chicago Press otwiera się w nowej karcie
  16. Kytle B., Ruggie J.G. (2005), Corporate Social Responsibility as risk management, http://www.ksg.harvard.edu/m- rcbg/CSRI/publications/workingpaper_10_kytle_ruggie.pdf. otwiera się w nowej karcie
  17. Lustyk D. (2011), Społeczna odpowiedzialność biznesu w kreowaniu wizerunku miasta, [w:] A. Grzegorczyk, A. Kochaniec (red.), Kreowanie wizerunku miast, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa.
  18. Pawłowicz B. (2016), PR w Polsce, [w:] Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce, Message House.
  19. Rochte M. (2009), http://www.opportunitysustainability.com/?p=323. otwiera się w nowej karcie
  20. Rok B. (2004), Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  21. Sana-ur-Rehman Sheikh (2011), Corporate social responsibility or cause-related market- ing? The role of cause specificity of CSR, "Journal of Consumer Marketing", Vol. 28, No.1. otwiera się w nowej karcie
  22. Stauber J., Rampton S., Dowie M. (2002), Toxic Sludge is Good For You: Lies, Damn Lies and the Public Relations Industry, "Common Courage Press", Vol. 1, July. otwiera się w nowej karcie
  23. Tarhan A., Turetken O., Reijers H.A. (2016), Business process maturity models: A system- atic literature review, "Information and Software Technology", Vol. 75, July. otwiera się w nowej karcie
  24. Visser W. (2010), CSR 2.0.The Evolution and Revolution of Corporate Social Responsibil- ity, [w:] M. Pohl, N. Tolhurst (ed.) Responsible Business: How to Manage a CSR Strat- egy Successfully, http://odpowiedzialnybiznes.pl/artykuly/csr-2-0-ewolucja-i-rewolucja- spolecznej-odpowiedzialnosci-biznesu/ [10.05.2016]. otwiera się w nowej karcie
  25. Wardyn K., Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element komunikacji marketingowej marki, http://www.epr.pl [dostęp 03.05.2016].
  26. Whaley F. (2013), Is corporate social responsibility profitable for companies?, https://www.devex.com/news/is-corporate-social-responsibility-profitable-for- companies-80354 [dostęp 11.05.2016]. otwiera się w nowej karcie
  27. Witryny internetowe otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 144 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi