Abstract
Niniejsza rozprawa doktorska dotyczy problematyki modelowania podziału zadań przewozowych w procesie modelowania podróży. Wykonane analizy wykazały zasadność zastosowania dodatkowych czynników w modelowaniu wyboru środka transportu z uwagi na ich istotny wpływ na jakość modelu dla wybranych motywacji podróży. W pracy zawarto przykładowe modele uwzględniające każdy z analizowanych czynników. Z wykorzystaniem badań heurystycznych oraz wnioskowania rozmytego przeanalizowano możliwość uwzględnienia wpływu działań miękkich, wynikających z polityki transportowej w prognozowaniu podziału zadań przewozowych. Wykazano, że rozbudowa modeli stwarza możliwości wykonania prognoz uwzględniających zmiany w zakresie prognozowanych wartości dodatkowych zmiennych, opisujących uwarunkowania wpływające na wybór środka transportu. Ponadto uwzględnienie dodatkowych czynników w tym czynników jakościowych, związanych z działaniami miękkimi, pozwala na wykonanie analiz zróżnicowanych scenariuszy rozwoju analizowanego obszaru w zakresie polityki transportowej, stopnia rozwoju motoryzacji i innych elementów. W celu przedstawienia praktycznego zastosowania rozbudowanych modeli podziału zadań przewozowych, przedstawiono przykładowe wyniki analiz uwzględniających wybrane modele.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Thesis, nostrification
- Type:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2018
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 260 times
Recommended for you
Wybrane problemy modelowania podróży transportem zbiorowym na przykładzie Gdańska
- K. Birr,
- M. Zawisza,
- T. Budziszewski
- + 1 authors