Abstract
W pracy przedstawione są wybrane zagadnienia związane z analizą obliczeniową modernizowanego mostu przez Wisłę im. gen Stefana Grota-Roweckiego w Warszawie. Obiekt jest stalową konstrukcją o schemacie belki ciągłej i całkowitej długości 646 m. Po przebudowie most ma być przeznaczony dla ruchu drogowego i pieszo-rowerowego o parametrach drogi ekspresowej S-8. W programie funkcjonalno–użytkowym założono znaczne poszerzenie obiektu, podniesienie użytkowych obciążeń pomostu do klasy A + Stanag 150 oraz ustroju niosącego i podpór do klasy B. Oryginalnym aspektem o charakterze badawczym są szczegółowe modele lokalne reprezentatywnych fragmentów obiektu (wyizolowane w tzw. procesie trepanacji). Z założenia modele te muszą być kompatybilne z tak zwanymi modelami globalnymi odwzorowującymi pracę całą konstrukcji. Obliczenia lokalne pozwoliły na szczegółowe analizy zagadnień, takich jak spiętrzenie i koncentracja naprężeń, stateczność lokalna oraz lokalne współczynniki dynamiczne.
Authors (5)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- XXIV seminarium Współczesne metody budowy, wzmacniania i przebudowy mostów strony 1 - 10
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Wilde K., Miśkiewicz M., Pyrzowski Ł., Chróścielewski J., Nadolny A.: MOST IM. GEN. GROTA-ROWECKIEGO W WARSZAWIE – ANALIZY POMOSTU TECHNIKĄ ,,TREPANACJI”// XXIV seminarium Współczesne metody budowy, wzmacniania i przebudowy mostów/ : , 2014, s.1-10
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 102 times
Recommended for you
Kalibracja i walidacja metody Mathara za pomocą Metody Elementów Skończonych
- M. Augustyniak,
- B. Augustyniak,
- M. Jaworski
- + 1 authors
VOF-DEM-FEM combined model of the reef breakwater collapse
- S. Maeno,
- L. Bierawski,
- W. Magda
- + 1 authors