Abstract
W pracy przedstawione są wybrane zagadnienia związane z analizą obliczeniową modernizowanego mostu przez Wisłę im. gen Stefana Grota-Roweckiego w Warszawie. Obiekt jest stalową konstrukcją o schemacie belki ciągłej i całkowitej długości 646 m. Po przebudowie most ma być przeznaczony dla ruchu drogowego i pieszo-rowerowego o parametrach drogi ekspresowej S-8. W programie funkcjonalno–użytkowym założono znaczne poszerzenie obiektu, podniesienie użytkowych obciążeń pomostu do klasy A + Stanag 150 oraz ustroju niosącego i podpór do klasy B. Oryginalnym aspektem o charakterze badawczym są szczegółowe modele lokalne reprezentatywnych fragmentów obiektu (wyizolowane w tzw. procesie trepanacji). Z założenia modele te muszą być kompatybilne z tak zwanymi modelami globalnymi odwzorowującymi pracę całą konstrukcji. Obliczenia lokalne pozwoliły na szczegółowe analizy zagadnień, takich jak spiętrzenie i koncentracja naprężeń, stateczność lokalna oraz lokalne współczynniki dynamiczne.
Authors (5)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej
pages 231 - 240,
ISSN: 1897-4007 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Wilde K., Miśkiewicz M., Pyrzowski Ł., Chróścielewski J., Nadolny A.: MOST IM. GEN. GROTA-ROWECKIEGO W WARSZAWIE – ANALIZY POMOSTU TECHNIKĄ ,,TREPANACJI”// Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej. -., nr. 18 (2014), s.231-240
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 113 times
Recommended for you
Most średnicowy w Warszawie. Koncepcja przebudowy
- K. Żółtowski,
- M. Binczyk,
- P. Kalitowski
- + 4 authors