Optymalizacja efektywności hamowania odzyskowego w transporcie szynowym przez sterowanie czasem przyjazdu na stację
Abstract
Artykuł nawiązuje do poprzednich prac autorów, w których przedstawiono model organizacji ruchu kooperujących pociągów z uwzględnieniem optymalizacji wykorzystania energii zwracanej do sieci jezdnej. W przedstawionej pracy zmodyfikowano model zmieniając główną zmienną sterującą, mającą wpływ na efektywne wykorzystanie energii, z czasu odjazdu na czas przyjazdu pociągu na stację lub przystanek. Optymalizacja dokonywana jest przez sterowanie czasem przyjazdu na stację w dopuszczalnym (rozkładowym) jego zakresie i przy zachowaniu rozkładowego czasu odjazdu z wykorzystaniem metody równego podziału (bisekcji) dla osiągnięcia optymalnego rozwiązania. Zmodyfikowaną metodę optymalizacji zaimplementowano w autorskim modelu organizacji ruchu kolejowego. Uwzględniono w nim optymalne wykorzystanie energii odzyskanej podczas hamowania elektrodynamicznego przy zastosowaniu strategii przesyłu energii do sieci jezdnej zakładając kooperację pary pociągów ale również całkowitą wielkość energii możliwej do odzyskania oraz czas postoju na stacji.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Problemy Kolejnictwa
pages 61 - 68,
ISSN: 0552-2145 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2018
- Bibliographic description:
- Urbaniak M., Kardas-Cinal E.: Optymalizacja efektywności hamowania odzyskowego w transporcie szynowym przez sterowanie czasem przyjazdu na stację// Problemy Kolejnictwa. -., iss. 180 (2018), s.61-68
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 134 times