Optymalizacja efektywności hamowania odzyskowego w transporcie szynowym przez sterowanie czasem przyjazdu na stację - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Optymalizacja efektywności hamowania odzyskowego w transporcie szynowym przez sterowanie czasem przyjazdu na stację

Abstract

Artykuł nawiązuje do poprzednich prac autorów, w których przedstawiono model organizacji ruchu kooperujących pociągów z uwzględnieniem optymalizacji wykorzystania energii zwracanej do sieci jezdnej. W przedstawionej pracy zmodyfikowano model zmieniając główną zmienną sterującą, mającą wpływ na efektywne wykorzystanie energii, z czasu odjazdu na czas przyjazdu pociągu na stację lub przystanek. Optymalizacja dokonywana jest przez sterowanie czasem przyjazdu na stację w dopuszczalnym (rozkładowym) jego zakresie i przy zachowaniu rozkładowego czasu odjazdu z wykorzystaniem metody równego podziału (bisekcji) dla osiągnięcia optymalnego rozwiązania. Zmodyfikowaną metodę optymalizacji zaimplementowano w autorskim modelu organizacji ruchu kolejowego. Uwzględniono w nim optymalne wykorzystanie energii odzyskanej podczas hamowania elektrodynamicznego przy zastosowaniu strategii przesyłu energii do sieci jezdnej zakładając kooperację pary pociągów ale również całkowitą wielkość energii możliwej do odzyskania oraz czas postoju na stacji.

Authors (2)

Cite as

Full text

download paper
downloaded 273 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC-ND open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Problemy Kolejnictwa pages 61 - 68,
ISSN: 0552-2145
Language:
Polish
Publication year:
2018
Bibliographic description:
Urbaniak M., Kardas-Cinal E.: Optymalizacja efektywności hamowania odzyskowego w transporcie szynowym przez sterowanie czasem przyjazdu na stację// Problemy Kolejnictwa. -., iss. 180 (2018), s.61-68
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 134 times

Recommended for you

Meta Tags