Podstawy teoretyczne zjawisk wibroakustycznych występujących na przejazdach kolejowo - drogowych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Podstawy teoretyczne zjawisk wibroakustycznych występujących na przejazdach kolejowo - drogowych

Abstract

Poziom zjawisk wibroakustycznych generowanych przez pojazdy samochodowe i kolejowe do środowiska jest zależny od wielu czynników. Są nimi np.: typ/rodzaj opon i nawierzchni, opór aerodynamiczny, konstrukcja pojazdu i jego stan techniczny. Dodatkowo impulsy dźwiękowe mogą pochodzić od uderzeń opon w znajdujące się na drodze przeszkody i infrastrukturę drogową. Do infrastruktury drogowej mającej wpływ na poziom emitowanych zjawisk wibroakustycznych należy zaliczyć przejazdy kolejowo – drogowe. W pracy scharakteryzowano nawierzchnie występujące na przejazdach kolejowo – drogowych oraz zaprezentowano wyniki pomiarów poziomu hałasu wewnątrz pojazdów szynowych podczas ich przejazdu przez skrzyżowanie drogi kołowej z kolejową. Przedstawiono również metodykę pomiarów wartości przyspieszeń pionowych przekazywanych na karoserię samochodu podczas pokonywania przeszkody stałej.

Authors (4)

Cite as

Full text

download paper
downloaded 22 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
PRACE NAUKOWE POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ. SERIA: TRANSPORT pages 205 - 216,
ISSN: 1230-9265
Language:
Polish
Publication year:
2016
Bibliographic description:
Licow R., Tomaszewski F., Waluś K., Polasik J.: Podstawy teoretyczne zjawisk wibroakustycznych występujących na przejazdach kolejowo - drogowych// Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport. -., nr. 114 (2016), s.205-216
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 146 times

Recommended for you

Meta Tags