Podstawy teoretyczne zjawisk wibroakustycznych występujących na przejazdach kolejowo - drogowych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Podstawy teoretyczne zjawisk wibroakustycznych występujących na przejazdach kolejowo - drogowych

Abstract

Poziom zjawisk wibroakustycznych generowanych przez pojazdy samochodowe i kolejowe do środowiska jest zależny od wielu czynników. Są nimi np.: typ/rodzaj opon i nawierzchni, opór aerodynamiczny, konstrukcja pojazdu i jego stan techniczny. Dodatkowo impulsy dźwiękowe mogą pochodzić od uderzeń opon w znajdujące się na drodze przeszkody i infrastrukturę drogową. Do infrastruktury drogowej mającej wpływ na poziom emitowanych zjawisk wibroakustycznych należy zaliczyć przejazdy kolejowo – drogowe. W pracy scharakteryzowano nawierzchnie występujące na przejazdach kolejowo – drogowych oraz zaprezentowano wyniki pomiarów poziomu hałasu wewnątrz pojazdów szynowych podczas ich przejazdu przez skrzyżowanie drogi kołowej z kolejową. Przedstawiono również metodykę pomiarów wartości przyspieszeń pionowych przekazywanych na karoserię samochodu podczas pokonywania przeszkody stałej.

Authors (4)

Cite as

Full text

download paper
downloaded 0 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
PRACE NAUKOWE POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ. SERIA: TRANSPORT pages 205 - 216,
ISSN: 1230-9265
Language:
Polish
Publication year:
2016
Bibliographic description:
Licow R., Tomaszewski F., Waluś K., Polasik J.: Podstawy teoretyczne zjawisk wibroakustycznych występujących na przejazdach kolejowo - drogowych// Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport. -., nr. 114 (2016), s.205-216
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 108 times

Recommended for you

Meta Tags