Abstract
W badaniu zastosowano podejście porównawcze - zestawiono symulację oddziaływania na zaplecze lądowe dwóch różnych europejskich obszarów portowych: Antwerpii (Belgia) oraz aglomenracji Gdańska i Gdyni (Polska. Oba ośrodki posiadają ważne powiązania drogowe z zapleczem ladowym, z którym próbują konkurować inne formy transportu towarowego. Niemniej, port w Antwerpii jest już jednym z wiodących portów na kontynencie, podczas gdy porty Gdańska i Gdyni są na etapie budowania swojej pozycji konkurencyjnej. W artykule porównane zostały wyniki dla obu portów uzyskane przy użyciu różnych metod. Istniejące przestrzenne analogie pozwalają wyciągnąć wnioski istotne dla obu przypadków.
Citations
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
4
Scopus
Authors (6)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.1016/j.sbspro.2011.08.011
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Procedia - Social and Behavioral Sciences
pages 59 - 68,
ISSN: 1877-0428 - Language:
- English
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Aronietis R., Pauwels T., Vanelslander T., Gadziński J. G., Golędzinowska A., Wasil R.: Port hinterland connections: a comparative study of Polish and Belgian cases// Procedia - Social and Behavioral Sciences. -., iss. 20 (2011), s.59-68
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.1016/j.sbspro.2011.08.011
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 121 times