Abstrakt
W badaniu zastosowano podejście porównawcze - zestawiono symulację oddziaływania na zaplecze lądowe dwóch różnych europejskich obszarów portowych: Antwerpii (Belgia) oraz aglomenracji Gdańska i Gdyni (Polska. Oba ośrodki posiadają ważne powiązania drogowe z zapleczem ladowym, z którym próbują konkurować inne formy transportu towarowego. Niemniej, port w Antwerpii jest już jednym z wiodących portów na kontynencie, podczas gdy porty Gdańska i Gdyni są na etapie budowania swojej pozycji konkurencyjnej. W artykule porównane zostały wyniki dla obu portów uzyskane przy użyciu różnych metod. Istniejące przestrzenne analogie pozwalają wyciągnąć wnioski istotne dla obu przypadków.
Cytowania
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
4
Scopus
Autorzy (6)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.sbspro.2011.08.011
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Procedia - Social and Behavioral Sciences
strony 59 - 68,
ISSN: 1877-0428 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Aronietis R., Pauwels T., Vanelslander T., Gadziński J. G., Golędzinowska A., Wasil R.: Port hinterland connections: a comparative study of Polish and Belgian cases// Procedia - Social and Behavioral Sciences. -., iss. 20 (2011), s.59-68
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.sbspro.2011.08.011
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 121 razy