Premie i dyskonta w wycenach przedsiębiorstw - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Premie i dyskonta w wycenach przedsiębiorstw

Abstract

Głównym celem artykułu jest ukazanie rodzajów i zasad stosowania korekt w wycenie przedsiębiorstw. Na podstawie literatury przedmiotu zaprezentowano wyniki badań dotyczące różnych koncepcji kalkulacji premii oraz dyskont, ich poziomów i czynników je kształtujących. Zaznaczono, iż podczas ich stosowania w wycenie spółki do każdego przypadku należy podchodzić indywidualnie i uwzględniać jego charakterystykę. W drugiej części opracowania przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych na podstawie 1101 raportów finansowych, sporządzonych w latach 2009-2012 celem wydania rekomendacji dla spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Ukazano rodzaje korekt, ich poziomy, a także uzasadnienia ich stosowania w procesie wyceny akcji.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 70 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Optimum. Studia Ekonomiczne pages 85 - 102,
ISSN: 1506-7637
Language:
Polish
Publication year:
2014
Bibliographic description:
Prusak B.: Premie i dyskonta w wycenach przedsiębiorstw// Optimum. Studia Ekonomiczne. -., iss. 2 (68) (2014), s.85-102
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 218 times

Recommended for you

Meta Tags