Abstract
Artykuł dotyczy mitów przedsiębiorczości, czyli obiegowych przekonań dotyczących przedsiębiorców i prowadzenia firmy, które mają wpływ na sposób myślenia o własnym biznesie oraz na decyzje dotyczące zakładania firmy. Na podstawie badań prawie dwustu studentów kierunku Zarządzanie zweryfikowano intensywność i wiarygodność wskazywanych w literaturze 30 mitów przedsiębiorczości oraz ich znaczenie dla potencjalnej decyzji o prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Najsilniejsze i najbardziej znaczące okazały się mity związane z czynnikami sukcesu początkującej firmy. Wyniki badania podkreślają konieczność uwzględniania czynników społeczno-kulturowych w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych i znaczenie analitycznej weryfikacji popularnych przekonań i porad dotyczących prowadzenia własnej firmy.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku
pages 395 - 405,
ISSN: 1899-9867 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Krawczyk-Bryłka B.: Mity przedsiębiorczości a postawy wobec własnej działalności gospodarczej// Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. -., nr. 22 (2013), s.395-405
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 121 times