Mity przedsiębiorczości a postawy wobec własnej działalności gospodarczej - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Mity przedsiębiorczości a postawy wobec własnej działalności gospodarczej

Abstract

Artykuł dotyczy mitów przedsiębiorczości, czyli obiegowych przekonań dotyczących przedsiębiorców i prowadzenia firmy, które mają wpływ na sposób myślenia o własnym biznesie oraz na decyzje dotyczące zakładania firmy. Na podstawie badań prawie dwustu studentów kierunku Zarządzanie zweryfikowano intensywność i wiarygodność wskazywanych w literaturze 30 mitów przedsiębiorczości oraz ich znaczenie dla potencjalnej decyzji o prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Najsilniejsze i najbardziej znaczące okazały się mity związane z czynnikami sukcesu początkującej firmy. Wyniki badania podkreślają konieczność uwzględniania czynników społeczno-kulturowych w kształtowaniu postaw przedsiębiorczych i znaczenie analitycznej weryfikacji popularnych przekonań i porad dotyczących prowadzenia własnej firmy.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku pages 395 - 405,
ISSN: 1899-9867
Language:
Polish
Publication year:
2013
Bibliographic description:
Krawczyk-Bryłka B.: Mity przedsiębiorczości a postawy wobec własnej działalności gospodarczej// Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. -., nr. 22 (2013), s.395-405
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 121 times

Recommended for you

Meta Tags