Abstract
Celem artykułu jest opisanie roli, jaką w tworzeniu nowej firmy pełni poczucie własnej skuteczności. W pierwszej części artykułu opisane są źródła poczucia samoskuteczności oraz jego następstwa w oparciu o teorię Bandury. W drugiej części artykułu opisane jest rozróżnienie pomiędzy ogólnym poczuciem samoskuteczności a poczuciem samoskuteczności w kontekście przedsiębiorczości (ESE). Autorzy przedstawiają teoretyczne i metodologiczne aspekty wykorzystania ESE w badaniach dotyczących intencji założenia firmy u preprzedsiębiorców.
Authors (2)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 21 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language:
- English
- Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Zięba K., Ziemiański P.: Nascent entrepreneurship and the role of self-efficacy// Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka.. -., nr. nr 1 (2012), s.27-36
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 97 times