Abstract
Od wielu lat budowie dróg asfaltowych towarzyszy dyskusja nad ich oddziaływaniem na środowisko, a przede wszystkim zdrowie robotników pracujących przy realizacji inwestycji drogowych. Również w Polsce ta problematyka znajduje coraz większe zainteresowanie, czego efektem była m.in. dyskusja na łamach Magazynu Autostrady. Przyczyną obecności w masie bitumicznej, wykorzystywanej m.in. do budowy nawierzchni drogowych, lotnych i niskolotnych związków organicznych jest kraking termiczny surowca mogący występować na elementach grzejnych podczas wytwarzania asfaltów podczas utleniania pozostałości z destylacji próżniowej ropy naftowej. Gotowy produkt jest odbierany cysternami kolejowymi lub autocysternami. W pracy przedstawiono analizę dotychczasowych wyników badań na świecie oraz własnych związanych z emisją do powietrza podczas nalewu asfaltu do autocystern oraz budowy dróg. Przedstawiono również porównanie wyników badań uzyskiwanych w warunkach rzeczywistych z wynikami w warunkach symulacji zjawiska emisji.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Jakość powietrza a jakość życia strony 23 - 29
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Boczkaj G., Jaszczołt M., Kamiński M.: Problem emisji oparów podczas ekspedycji materiałów bitumicznych oraz budowy dróg asfaltowych// Jakość powietrza a jakość życia/ ed. red. W. Wardencki. - Wydział Chemiczny Politechnika Gdańska. Gdańsk: WCh PG, 2011, s.23-29
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 111 times