Abstrakt
Od wielu lat budowie dróg asfaltowych towarzyszy dyskusja nad ich oddziaływaniem na środowisko, a przede wszystkim zdrowie robotników pracujących przy realizacji inwestycji drogowych. Również w Polsce ta problematyka znajduje coraz większe zainteresowanie, czego efektem była m.in. dyskusja na łamach Magazynu Autostrady. Przyczyną obecności w masie bitumicznej, wykorzystywanej m.in. do budowy nawierzchni drogowych, lotnych i niskolotnych związków organicznych jest kraking termiczny surowca mogący występować na elementach grzejnych podczas wytwarzania asfaltów podczas utleniania pozostałości z destylacji próżniowej ropy naftowej. Gotowy produkt jest odbierany cysternami kolejowymi lub autocysternami. W pracy przedstawiono analizę dotychczasowych wyników badań na świecie oraz własnych związanych z emisją do powietrza podczas nalewu asfaltu do autocystern oraz budowy dróg. Przedstawiono również porównanie wyników badań uzyskiwanych w warunkach rzeczywistych z wynikami w warunkach symulacji zjawiska emisji.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Jakość powietrza a jakość życia strony 23 - 29
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Boczkaj G., Jaszczołt M., Kamiński M.: Problem emisji oparów podczas ekspedycji materiałów bitumicznych oraz budowy dróg asfaltowych// Jakość powietrza a jakość życia/ ed. red. W. Wardencki. - Wydział Chemiczny Politechnika Gdańska. Gdańsk: WCh PG, 2011, s.23-29
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 110 razy