Projekt i implementacja rejestratora OBD do rejestracji wielkości dla potrzeb badania infrastruktury drogowej - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Projekt i implementacja rejestratora OBD do rejestracji wielkości dla potrzeb badania infrastruktury drogowej

Abstract

Opisany w artykule rejestrator OBD jest cyfrowym urządzeniem elektronicznym, które może w czasie rzeczywistym gromadzić dane związane z pojazdem i przechowywać je w celu późniejszego przetwarzania dla celów badawczych. Urządzenie takie może posłużyć do analizy przejazdu pod względem dynamiki ruchu, ekonomii jazdy, a nawet pomóc w zapobieganiu wypadkom samochodowym i ograniczać ich skutki [4][5]. W artykule opisano proces opracowania koncepcji i wykonania rejestratora z wykorzystaniem procesora ARM z rdzeniem Cortex-M3 i jego integrację z wewnętrzną magistralą pojazdu i dodatkowymi układami rozszerzającymi funkcjonalność. Podobne rozwiązania można znaleźć w pracach [1][2][3]. Głównym zastosowaniem rejestratora będzie rejestracja danych kontekstowych przejazdu dla potrzeb oceny infrastruktury drogowej przygotowanych w ramach projektu EyeVid. Zarejestrowane dane będą stanowiły zbiór odniesienia dla pozostałych elementów opracowywanego systemu. Celem samego projekt jest opracowanie narzędzi do badania infrastruktury drogowej w aspekcie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Narzędzia te, wraz z odpowiednią metodologią ich zastosowania będą stanowiły innowacyjny zestaw produktów na rynku Unii Europejskiej, gdzie obecnie stosuje się jedynie oceny eksperckie.

Authors (3)

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Logistyka pages 680 - 684,
ISSN: 1231-5478
Language:
Polish
Publication year:
2014
Bibliographic description:
Lasota A., Borawski Ł., Kamiński T.: Projekt i implementacja rejestratora OBD do rejestracji wielkości dla potrzeb badania infrastruktury drogowej// Logistyka. -., nr. 4 (2014), s.680-684
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 57 times

Recommended for you

Meta Tags