Projekt i implementacja rejestratora OBD do rejestracji wielkości dla potrzeb badania infrastruktury drogowej - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Projekt i implementacja rejestratora OBD do rejestracji wielkości dla potrzeb badania infrastruktury drogowej

Abstrakt

Opisany w artykule rejestrator OBD jest cyfrowym urządzeniem elektronicznym, które może w czasie rzeczywistym gromadzić dane związane z pojazdem i przechowywać je w celu późniejszego przetwarzania dla celów badawczych. Urządzenie takie może posłużyć do analizy przejazdu pod względem dynamiki ruchu, ekonomii jazdy, a nawet pomóc w zapobieganiu wypadkom samochodowym i ograniczać ich skutki [4][5]. W artykule opisano proces opracowania koncepcji i wykonania rejestratora z wykorzystaniem procesora ARM z rdzeniem Cortex-M3 i jego integrację z wewnętrzną magistralą pojazdu i dodatkowymi układami rozszerzającymi funkcjonalność. Podobne rozwiązania można znaleźć w pracach [1][2][3]. Głównym zastosowaniem rejestratora będzie rejestracja danych kontekstowych przejazdu dla potrzeb oceny infrastruktury drogowej przygotowanych w ramach projektu EyeVid. Zarejestrowane dane będą stanowiły zbiór odniesienia dla pozostałych elementów opracowywanego systemu. Celem samego projekt jest opracowanie narzędzi do badania infrastruktury drogowej w aspekcie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Narzędzia te, wraz z odpowiednią metodologią ich zastosowania będą stanowiły innowacyjny zestaw produktów na rynku Unii Europejskiej, gdzie obecnie stosuje się jedynie oceny eksperckie.

Autorzy (3)

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Logistyka strony 680 - 684,
ISSN: 1231-5478
Język:
polski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Lasota A., Borawski Ł., Kamiński T.: Projekt i implementacja rejestratora OBD do rejestracji wielkości dla potrzeb badania infrastruktury drogowej// Logistyka. -., nr. 4 (2014), s.680-684
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 89 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi