Abstract
Przestrzeń architektoniczną można analizować w wielu równoległych rozwarstwieniach zależnych od rozpatrywanego aspektu lub dokonującego się wydarzenia. Kiedy celem prowadzonych w tej przestrzeni lub w odniesieniu do niej działań jest przekazywanie określonej wiedzy, wartości, idei lub prowokowanie nieprzypadkowych postaw można traktować ją jako przestrzeń edukacji. Założony cel uzasadnia sposób jej formowania lub wykorzystania. W tekście skupiono się, w kontekście architektonicznej przestrzeni edukacji, na przedstawieniu konkretnego działania autorskiego: projektu edukacyjnego. Pełni on nie tylko rolę popularyzatoską w zakresie teorii architektury, ale także ma w swoim założeniu na celu współkreowanie bądź wzmocnienie aktywnych postaw pozwalających na przepływ informacji, emocji i wartości.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Kurkowska A.: Przestrzenie architektury. Przestrzeń edukacji// Przedmiot - architektura - miasto. Perspektywa architektoniczna.Tom II/ : , 2017, s.103-114
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 67 times
Recommended for you
Nowy model edukacji oparty na swobodnej zabawie, wielojęzyczności oraz rozwoju emocjonalnym, naukowym i sportowym
- A. Hofman,
- P. Hostyński,
- A. Mietlarek-Kropidłowska
- + 1 authors