Abstract
Realizacja programu badań nad zachowaniem się pojazdów w warunkach eksplozyjnego uszkodzenia opon pojazdów kołowych wymaga aby proces utraty ciśnienia będący rezultatem lokalnego zniszczenia ścian bocznych, lub bieżnika opony przebiegał bardzo gwałtownie. Postulat ten może być zrealizowany na kilka sposobów. Najważniejsze z nich to: zniszczenie mechaniczne za pomocą noża lub penetratora, zniszczenie za pomocą "pocisku" miotanego z pojazdu lub z pobocza, niszczenie opony za pomocą ładunków wybuchowych. Wykonane badania stanowiskowe i poligonowe pozwoliły na opracowanie metodyki eksplozyjnego uszkadzania opon przeznaczonych do ciężkich pojazdów ciężarowych i specjalnych. Zaplanowane skutki eksplozji w postaci gwałtownego ubytku ciśnienia w oponie, bez niszczenia pozostałych elementów zawieszenia pojazdu zostały osiągnięte.
Authors (4)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Badania eksperymentalne i symulacyjne dynamiki pojazdu wieloosiowego w warunkach uszkodzenia ogumienia : praca zbiorowa strony 1 - 8
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2012
- Bibliographic description:
- Ejsmont J., Motrycz G., Stryjek P., Ronowski G.: Realizacja eksplozyjnego niszczenia opon wieloosiowego pojazdu specjalnego// Badania eksperymentalne i symulacyjne dynamiki pojazdu wieloosiowego w warunkach uszkodzenia ogumienia : praca zbiorowa/ ed. Politechnika Krakowska. Kraków: , 2012, s.1-8
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 104 times
Recommended for you
Laboratoryjne badania oporu toczenia i temperatury opon do pojazdów specjalnych
- J. Ejsmont,
- G. Motrycz,
- G. Ronowski
- + 2 authors