Abstrakt
Realizacja programu badań nad zachowaniem się pojazdów w warunkach eksplozyjnego uszkodzenia opon pojazdów kołowych wymaga aby proces utraty ciśnienia będący rezultatem lokalnego zniszczenia ścian bocznych, lub bieżnika opony przebiegał bardzo gwałtownie. Postulat ten może być zrealizowany na kilka sposobów. Najważniejsze z nich to: zniszczenie mechaniczne za pomocą noża lub penetratora, zniszczenie za pomocą "pocisku" miotanego z pojazdu lub z pobocza, niszczenie opony za pomocą ładunków wybuchowych. Wykonane badania stanowiskowe i poligonowe pozwoliły na opracowanie metodyki eksplozyjnego uszkadzania opon przeznaczonych do ciężkich pojazdów ciężarowych i specjalnych. Zaplanowane skutki eksplozji w postaci gwałtownego ubytku ciśnienia w oponie, bez niszczenia pozostałych elementów zawieszenia pojazdu zostały osiągnięte.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Badania eksperymentalne i symulacyjne dynamiki pojazdu wieloosiowego w warunkach uszkodzenia ogumienia : praca zbiorowa strony 1 - 8
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Ejsmont J., Motrycz G., Stryjek P., Ronowski G.: Realizacja eksplozyjnego niszczenia opon wieloosiowego pojazdu specjalnego// Badania eksperymentalne i symulacyjne dynamiki pojazdu wieloosiowego w warunkach uszkodzenia ogumienia : praca zbiorowa/ ed. Politechnika Krakowska. Kraków: , 2012, s.1-8
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 104 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Laboratoryjne badania oporu toczenia i temperatury opon do pojazdów specjalnych
- J. Ejsmont,
- G. Motrycz,
- G. Ronowski
- + 2 autorów