Abstract
W otoczeniu gospodarczym powstaje wiele instytucji włączających się w proces produkcji i dystrybucji wiedzy. Istotna jest możliwość nawiązania współpracy między otoczeniem a przedsiębiorstwami w zakresie rozwijania innowacyjności. Z jednej strony bardzo ważna jest dla przedsiębiorstw umiejętność pozyskiwania i efektywnego wykorzystania wiedzy z tych instytucji. Natomiast z drugiej strony patrząc należy stwierdzić, że od tego otoczenia zależy innowacyjność przedsiębiorstw. Wskaźniki innowacyjność Polski nie przystają do rozwoju polskiej gospodarki. Wydawałoby się, że nasilenie konkurencji stymulującej zachowania proinnowacyjne zmobilizuje przedsiębiorstwa do podjęcia aktywności w tym obszarze. Prawdopodobnie jednak, w związku z przekształceniami transformacyjnymi, na poprawę wskaźników innowacyjności przyjdzie nam jeszcze poczekać.W niniejszym opracowaniu są przedstawione wyniki badań przeprowadzonych w ramach projekty MAYDAY oraz wybrane inne wyniki. Analiza uzyskanych wyników pozwoliła na ocenę postaw proinnowacyjnych oraz określenie czynników je kształtujących, sprzyjających realizowaniu przez przedsiębiorstwa polityki proinnowacyjnej. Uzyskane zostały także informacje na temat wykorzystywanych technologii informacyjnych oraz potencjalnych możliwości wykorzystywania wiedzy w przedsiębiorstwie przy użyciu odpowiednich narzędzi informatycznych (m. in. bazy wiedzy).
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Ekonomiczne Problemy Usług
pages 197 - 207,
ISSN: 1640-6818 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Grzesiak M.: Rodzaje innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach w świetle badań// Ekonomiczne Problemy Usług. -., iss. 44,T.1 (2009), s.197-207
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 86 times