Abstrakt
W otoczeniu gospodarczym powstaje wiele instytucji włączających się w proces produkcji i dystrybucji wiedzy. Istotna jest możliwość nawiązania współpracy między otoczeniem a przedsiębiorstwami w zakresie rozwijania innowacyjności. Z jednej strony bardzo ważna jest dla przedsiębiorstw umiejętność pozyskiwania i efektywnego wykorzystania wiedzy z tych instytucji. Natomiast z drugiej strony patrząc należy stwierdzić, że od tego otoczenia zależy innowacyjność przedsiębiorstw. Wskaźniki innowacyjność Polski nie przystają do rozwoju polskiej gospodarki. Wydawałoby się, że nasilenie konkurencji stymulującej zachowania proinnowacyjne zmobilizuje przedsiębiorstwa do podjęcia aktywności w tym obszarze. Prawdopodobnie jednak, w związku z przekształceniami transformacyjnymi, na poprawę wskaźników innowacyjności przyjdzie nam jeszcze poczekać.W niniejszym opracowaniu są przedstawione wyniki badań przeprowadzonych w ramach projekty MAYDAY oraz wybrane inne wyniki. Analiza uzyskanych wyników pozwoliła na ocenę postaw proinnowacyjnych oraz określenie czynników je kształtujących, sprzyjających realizowaniu przez przedsiębiorstwa polityki proinnowacyjnej. Uzyskane zostały także informacje na temat wykorzystywanych technologii informacyjnych oraz potencjalnych możliwości wykorzystywania wiedzy w przedsiębiorstwie przy użyciu odpowiednich narzędzi informatycznych (m. in. bazy wiedzy).
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Ekonomiczne Problemy Usług
strony 197 - 207,
ISSN: 1640-6818 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2009
- Opis bibliograficzny:
- Grzesiak M.: Rodzaje innowacji w małych i średnich przedsiębiorstwach w świetle badań// Ekonomiczne Problemy Usług. -., iss. 44,T.1 (2009), s.197-207
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 86 razy