Abstract
Polskie szkolnictwo wyższe przechodzi okres zasadniczych zmian organizacyjnych i programowych. Zmiany te podyktowane są nie tylko udziałem Polski w procesie bolońskim, ale i przemianami zachodzącymi w naszym społeczeństwie. Przyczynia się do tego obecny kryzys, pokazujący, jak bardzo nieefektywne były funkcjonujące instytucje finansowe i kreowana przez nie aktywność gospodarcza. Ekonomia i zachowanie – nazwijmy to „płynności finansowej” – jest dla każdej uczelni bardzo istotne. Pozyskiwanie dodatkowych środków finansowania nie jest łatwe, a do tego często środki takie można przeznaczyć na określony cel realizowany przez uczelnię, co powoduje, że w istotnych dla jakości kształcenia zadaniach pozostaje deficyt. Wbrew pozorom – okazuje się, że w praktyce wybór pomiędzy standardowym kształceniem a kształceniem według najwyższych standardów – nie jest taki prosty. Być może istnieje jakiś złoty środek. W polityce edukacyjnej uczelni trzeba dobrze rozważyć długofalowe efekty podejmowanych decyzji i znaczącą rolę, jaką szkolnictwo wyższe odgrywa w gospodarczym i kulturowym rozwoju społeczeństwa.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Pismo PG
pages 21 - 23,
ISSN: 1429-4494 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2009
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 113 times
Recommended for you
Świadomość strategii i zarządzania strategicznego w zarządzaniu uczelniami wyższymi na przykładzie szkół wyższych w Polsce
- W. Popławski,
- M. Markowski,
- M. Forkiewicz