Ship course control system taking into account the steering gear dynamic properties - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Ship course control system taking into account the steering gear dynamic properties

Abstract

W artykule zostały przedstawione różne konfiguracje regulatorów nieliniowych do sterowania kursem statku. Zaprojektowane regulatory oparto na metodzie backstepping, regulatorze PD oraz sterowaniu ślizgowym. Algorytmy uwzględniają na etapie projektowania liniowe własności dynamiczne urządzenia wykonawczo - sterującego maszyny sterowej. Dokonano analizy porównawczej jakości pracy rozpatrywanych struktur sterowania podczas badań symulacyjnych na uproszczonym modelu symulacyjnym statku typu B-481. Wyniki badań symulacji komputerowych wykazały przewagę algorytmów sterowania z uwzględnieniem dynamiki maszyny sterowej, poprzez zwiększenie wydajności ekonomicznej pracy układu, zmniejszenie aktywności steru oraz zwiększenie średniej prędkości statku podczas podróży.

Cite as

Full text

download paper
downloaded 51 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie pages 158 - 165,
ISSN: 1733-8670
Language:
English
Publication year:
2012
Bibliographic description:
Witkowska A., Śmierzchalski R.: Ship course control system taking into account the steering gear dynamic properties// Zeszyty Naukowe / Akademia Morska w Szczecinie. -., nr. nr 30(102) (2012), s.158-165
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 142 times

Recommended for you

Meta Tags