Sterowanie silnikiem indukcyjnym w szerokim zakresie prędkości kątowej wału z wykorzystaniem modelu multiskalarnego - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Sterowanie silnikiem indukcyjnym w szerokim zakresie prędkości kątowej wału z wykorzystaniem modelu multiskalarnego

Abstract

W artykule przedstawiono strategię sterowania silnikiem indukcyjnym przy osłabionym strumieniu magnetycznym. Pozwala to na znaczące rozszerzenie zakresu regulacji prędkości kątowej wału. Do syntezy bezczujnikowego układu regulacji wykorzystano model multiskalarny. Największą korzyścią z zastosowania modelu multiskalarnego jest uzyskanie pełnego odsprzężenie torów regulacji strumienia magnetycznego i momentu elektromagnetycznego. Zostały wyprowadzone funkcja osłabiania strumienia oraz zależności na maksymalny moment elektromagnetyczny i prędkość progową osłabiania pola.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Conference activity
Type:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Title of issue:
[Materiały] VI Krajowa Konferencja Naukowa Sterowanie w Energoelektronice i Napędzie Elektrycznym SENE 2003. Łódź, 19-21. listopada 2003
Language:
Polish
Publication year:
2003
Bibliographic description:
Adamowicz M., Krzemiński Z.: Sterowanie silnikiem indukcyjnym w szerokim zakresie prędkości kątowej wału z wykorzystaniem modelu multiskalarnego// [Materiały] VI Krajowa Konferencja Naukowa Sterowanie w Energoelektronice i Napędzie Elektrycznym SENE 2003. Łódź, 19-21. listopada 2003/ Łódź: Inst. Autom. P. Łódz., 2003,
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 55 times

Recommended for you

Meta Tags