Abstract
Podobnie jak w przypadku programu budowy autostrad i dróg ekspresowych, decyzja o ujęciu lub odrzuceniu danego regionu w programie kolei dużych prędkości wpływa na wieloletnie przyśpieszenie lub zahamowanie jego rozwoju przestrzennego, gospodarczego i społecznego. Lokalizacja węzłów przesiadkowych i przystanków w ramach sieci winna stanowić wyraz aktywnej strategii danego regionu w zakresie świadomego wzmacniania zapóźnionych obszarów. Podobnie jest na poziomie danej aglomeracji lub miasta. Świadomie zlokalizowany dworzec kolejowy może stać się katalizatorem rewitalizacji urbanistycznej danej dzielnicy. Wytrasowanie linii poza miastem i realizacja przystanku jedynie na przecięciu trasy z drogą o znaczeniu krajowym lub wojewódzkim wpłynie zapewne na rozwój danej aglomeracji jako całości, ale nie wygeneruje nowej jakości w jego bezpośrednim sąsiedztwie.NR DOKUM.: 75983
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Przegląd Komunikacyjny
no. R. 46,
pages 23 - 0,
ISSN: 0033-2232 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2007
- Bibliographic description:
- Załuski D.: Strategie rozwoju kolei a rewitalizacja struktur miejskich// Przegląd Komunikacyjny. -Vol. R. 46., nr. nr 1 (2007), s.23-0
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 147 times