Abstract
Planując nowe linie kolejowe dużych prędkości należy pamiętać o trzech zasadach makroekonomicznych w zakresie polityki regionalnej, sformułowanych w roku 2000 przez Roberta Gild'a: (1) Aby infrastruktura komunikacyjna miała pozytywny wpływ na regionalną gospodarkę, ta musi posiadać wystarczający potencjał by odnieść korzyść z nowego połączenia. W przeciwnym razie nowa infrastruktura wywoła efekt drenu, pogłębiającego recesję regionu. (2) Żadna wielkość zainwestowania w kluczową infrastrukturę komunikacyjną nie jest zdolna zminimalizować skutków wyboru wadliwej lokalizacji. (3) Ponieważ inwestowanie i wzrost gospodarczy są ze sobą sprzężone, inwestycyjna presja, jak i komunikacyjne przeciążenie, mogą być skutecznymi kołami zamachowymi dla inwestycji infrastrukturalnych.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Rewitalizacja miast w Polsce : pierwsze doświadczenia strony 127 - 139
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2007
- Bibliographic description:
- Załuski D.: Strategie rozwoju kolei a rewitalizacja struktur miejskich// Rewitalizacja miast w Polsce : pierwsze doświadczenia/ ed. pod red. Piotra Lorensa. Warszawa: Urbanista, 2007, s.127-139
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 110 times