Abstrakt
Planując nowe linie kolejowe dużych prędkości należy pamiętać o trzech zasadach makroekonomicznych w zakresie polityki regionalnej, sformułowanych w roku 2000 przez Roberta Gild'a: (1) Aby infrastruktura komunikacyjna miała pozytywny wpływ na regionalną gospodarkę, ta musi posiadać wystarczający potencjał by odnieść korzyść z nowego połączenia. W przeciwnym razie nowa infrastruktura wywoła efekt drenu, pogłębiającego recesję regionu. (2) Żadna wielkość zainwestowania w kluczową infrastrukturę komunikacyjną nie jest zdolna zminimalizować skutków wyboru wadliwej lokalizacji. (3) Ponieważ inwestowanie i wzrost gospodarczy są ze sobą sprzężone, inwestycyjna presja, jak i komunikacyjne przeciążenie, mogą być skutecznymi kołami zamachowymi dla inwestycji infrastrukturalnych.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Rewitalizacja miast w Polsce : pierwsze doświadczenia strony 127 - 139
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Załuski D.: Strategie rozwoju kolei a rewitalizacja struktur miejskich// Rewitalizacja miast w Polsce : pierwsze doświadczenia/ ed. pod red. Piotra Lorensa. Warszawa: Urbanista, 2007, s.127-139
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 110 razy