Trust and online retailing. - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Trust and online retailing.

Abstract

W artykule autor wprowadził rozróżnienie pomiędzy zaufaniem, jako relacją interpersonalną (RI), o zaufaniem jako relacją nieinterpersonalną (RN). Dylemat Więźnia w matematycznej teorii gier, I współpracę w społeczeństwie, B.Wiliams pokazuje logiczną strukturę wyjaśniania, jako wymagającą uzupełnienia przez nieegoistyczne mikromotywacje. Występują dwa trendy w handlu internetowym: technologia człowiek. Trend technologiczny powoduje wzrost znaczenia handlu internetowego w przeciwieństwie do trendu związanego z człowiekiem ponieważ kupujący i sprzedający są anonimowi i enigmatyczni. Nie ma możliwości zbudowania zaufania jako relacji interpersonalnej w internetowym handlu detalicznym, dlatego pośrednik (np. prowadzący serwis aukcyjny) próbuje budować nieinterpersonalną relację zaufania do serwisu internetowego,co bazuje na ograniczonym zaufaniu stron transakcji do siebie nawzajem.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Conference activity
Type:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Title of issue:
Economics and values strony 131 - 138
Language:
English
Publication year:
2002
Bibliographic description:
Waszczyk M.: Trust and online retailing.// Economics and values/ ed. J. Kubka Gdańsk: Tech. Univ. Gdań, 2002, s.131-138
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 109 times

Recommended for you

Meta Tags