Zaufanie w detalicznych transakcjach internetowych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Zaufanie w detalicznych transakcjach internetowych

Abstract

Autor wprowadza rozróżnienie pomiędzy zaufaniem w relacji interpersonalnej (RI) i nieinterpersonalnej (RN). Odwołując się do analizy Dylematu Więźnia w teorii gier i przywołując teorię kooperacji B. Williamsa, autor pokazuje, że logiczna struktura zaufania powinna zostać uzupełniona przez nieegoistyczne mikro-motywacje. W detalicznym handlu elektronicznym istnieją dwie przeciwstawne tendencje: człowiek i technika. Technologia powoduje wzrost e-commerce w opozycji do tendencji związanej z naturą człowieka, ponieważ strony i przedmiot transakcji są abstrakcyjne, anonimowe i enigmatyczne. Nie ma możliwości budowania zaufania w relacji interpersonalnej RI w handlu elektronicznym, dlatego prowadzący serwisy internetowe (na przykład aukcyjne) próbują budować zaufanie nieinterpersonalne RN do serwisu transakcyjnego co wpływa na ograniczone zaufanie pomiędzy stronami transakcji.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Prakseologia pages 305 - 316,
ISSN: 0079-4872
Language:
Polish
Publication year:
2003
Bibliographic description:
Waszczyk M.: Zaufanie w detalicznych transakcjach internetowych// Prakseologia. -., nr. 143 (2003), s.305-316
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 135 times

Recommended for you

Meta Tags