Abstract
W opracowaniu zaproponowano dwa warianty rozwoju uczelni. Pierwszy to ewolucja w kierunku modelu uniwersytetu przedsiębiorczego Clarka, którego elementy są realizowane w niektórych uniwersytetach. Wymaga to przede wszystkim wzmocnienia roli rektora i zmniejszenia znaczenia ciał kolegialnych oraz zapisów ustawowych sprzyjających tworzeniu firm typu spin out i spin up. Drugi to wariant dalej idący ewolucji uczelni w kierunku modelu uniwersytet III generacji Wissemy, co wymaga generalnych zmian w organizacji i zarządzaniu uczelnią. W tym wypadku zasadne byłoby wykorzystanie idei organizacji hipertekstowej.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Misje i służebność uniwersytetu w XXI w strony 289 - 296
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Leja K.: Uczelnie jako generatory wiedzy// Misje i służebność uniwersytetu w XXI w/ ed. Jerzy Woźnicki Warszawa: Instytut Społeczeństwa Wiedzy, Fundacja Rektorów Polskich, 2013, s.289-296
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 89 times