Abstrakt
W opracowaniu zaproponowano dwa warianty rozwoju uczelni. Pierwszy to ewolucja w kierunku modelu uniwersytetu przedsiębiorczego Clarka, którego elementy są realizowane w niektórych uniwersytetach. Wymaga to przede wszystkim wzmocnienia roli rektora i zmniejszenia znaczenia ciał kolegialnych oraz zapisów ustawowych sprzyjających tworzeniu firm typu spin out i spin up. Drugi to wariant dalej idący ewolucji uczelni w kierunku modelu uniwersytet III generacji Wissemy, co wymaga generalnych zmian w organizacji i zarządzaniu uczelnią. W tym wypadku zasadne byłoby wykorzystanie idei organizacji hipertekstowej.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Misje i służebność uniwersytetu w XXI w strony 289 - 296
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Leja K.: Uczelnie jako generatory wiedzy// Misje i służebność uniwersytetu w XXI w/ ed. Jerzy Woźnicki Warszawa: Instytut Społeczeństwa Wiedzy, Fundacja Rektorów Polskich, 2013, s.289-296
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 89 razy