Uczelnie jako generatory wiedzy - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Uczelnie jako generatory wiedzy

Abstrakt

W opracowaniu zaproponowano dwa warianty rozwoju uczelni. Pierwszy to ewolucja w kierunku modelu uniwersytetu przedsiębiorczego Clarka, którego elementy są realizowane w niektórych uniwersytetach. Wymaga to przede wszystkim wzmocnienia roli rektora i zmniejszenia znaczenia ciał kolegialnych oraz zapisów ustawowych sprzyjających tworzeniu firm typu spin out i spin up. Drugi to wariant dalej idący ewolucji uczelni w kierunku modelu uniwersytet III generacji Wissemy, co wymaga generalnych zmian w organizacji i zarządzaniu uczelnią. W tym wypadku zasadne byłoby wykorzystanie idei organizacji hipertekstowej.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Tytuł wydania:
Misje i służebność uniwersytetu w XXI w strony 289 - 296
Język:
polski
Rok wydania:
2013
Opis bibliograficzny:
Leja K.: Uczelnie jako generatory wiedzy// Misje i służebność uniwersytetu w XXI w/ ed. Jerzy Woźnicki Warszawa: Instytut Społeczeństwa Wiedzy, Fundacja Rektorów Polskich, 2013, s.289-296
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 89 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi