W poszukiwaniu nowego. Opinie wolontariuszy na temat udziału w programie „Teaching English in Poland”
Abstract
Program „Teaching English in Poland” (TEIP) opiera się na organizacji wakacyjnych obozów, podczas których amerykańscy wolontariusze uczą polskie dzieci i polską młodzież metodą „zanurzenia w języku”, czyli w trakcie codziennych aktywności, zajęć sportowych, artystycznych i innych podobnych wspólnych działań. Ważnym aspektem ewaluacji programu jest badanie jego efektów wśród młodzieży, nie mniej istotne są jednak opinie samych wolontariuszy na temat ich udziału w tej inicjatywie i ich zaangażowania. Artykuł ma zaprezentować ich zdanie na temat tego, co spowodowało podjęcie przez nich decyzji o przystąpieniu do programu, jakie są według nich pozytywne i negatywne strony udziału w nim oraz jakie korzyści i koszty związane z tym udziałem zauważają. W pierwszej części zostaną przedstawione teoretyczne aspekty zaangażowania w wolontariat osób dorosłych (najważniejsze z perspektywy programu TEIP) – dotyczące włączenia w wolontariat oraz funkcji wolontariatu. W drugiej części zostaną zaprezentowane wyniki krótkiego badania opinii wolontariuszy programu TEIP wraz z ich interpretacją. W podsumowaniu skupiono się na znaczeniu wyników przedstawionego badania oraz towarzyszących mu ograniczeniach.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Other publications
- Type:
- Other publications
- Title of issue:
- Angielski z amerykańskimi wolontariuszami. O programie TEIP Fundacji Kościuszkowskiej strony 24 - 29
- Publication year:
- 2021
- Verified by:
- No verification
seen 59 times