Wprowadzenie: Badania nad efektywnością i produktywnością szkół wyższych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Wprowadzenie: Badania nad efektywnością i produktywnością szkół wyższych

Abstract

Najnowszy numer Nauki i Szkolnictwa Wyższego poświęcony jest zagadnieniom związanym z efektywnością i produktywnością instytucji działających w sektorze edukacji ze szczególnym uwzględnieniem szkół wyższych. Problematyka dotycząca efektywności i produktywności funkcjonowania szkolnictwa wyższego jest obecna w debacie toczącej się zarówno na arenie międzynarodowej, jak i w Polsce.

Citations

  • 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cite as

Full text

download paper
downloaded 38 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC-ND open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Nauka i Szkolnictwo Wyższe pages 7 - 13,
ISSN: 1231-0298
Language:
Polish
Publication year:
2018
Bibliographic description:
Wolszczak-Derlacz J.: Wprowadzenie: Badania nad efektywnością i produktywnością szkół wyższych// Nauka i Szkolnictwo Wyższe. -., nr. 2(52) (2018), s.7-13
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.14746/nisw.2018.2.0
Bibliography: test
  1. Prezentowany numer pisma nie ukazałby się bez wsparcia udzielonego w ramach kierowanego przez prof. Marka Kwieka projektu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego "Doskonałość naukowa: konkurencyjność, mierzalność, umiędzynarodo- wienie (od badań empirycznych do reform szkolnictwa wyższego) (EXCELLENCE)" (Dialog umowa: 0021/DLG/2016/10). open in new tab
  2. Literatura open in new tab
  3. Bonaccorsi A. i Daraio C. (red.) (2007). Universities and Strategic Knowledge Creation: Specialization and Performance in Europe. Cheltenham-Northampton, MA: Edward Elgar Publishing. open in new tab
  4. Brzezicki, Ł. (2018). Efektywność studiów Master of Business Administration (MBA) w Polsce. Nauka i Szkolnictwo Wyższe. 2(52): 131-146. open in new tab
  5. Brzezicki Ł. (2018). Zestawienie badań polskiego szkolnictwa wyższego prowadzonych za po- mocą metody DEA i indeksu Malmquista w latach 2005-2017. https://www.researchgate. net/profile/Lukasz_Brzezicki [30.09.18]. open in new tab
  6. Johnes, J. (2018). Pomiar efektywności, przeł. J. Wolszczak-Derlacz i J. Krzeski. Nauka i Szkolnictwo Wyższe. 2(52): 17-81. open in new tab
  7. Johnes G. i Johnes J. (red.) (2004). International Handbook on the Economics of Education, Cheltenham-Northampton, MA: Edward Elgar Publishing Ltd Johnes, G., Johnes, J. (2016). Costs, efficiency, and economies of scale and scope in the English higher education sector. Oxford Review of Economic Policy. 32(4): 596-614. open in new tab
  8. Kwiek, M. (2015). Competing for Public Resources: Higher Education and Academic Research in Europe: A Cross-Sectoral Perspective (6-24). W: J.C. Brada, W. Bienkowski i W. Kuboniwa (red.), International Perspectives on Financing Higher Education. Lon- don: Palgrave Macmillan. open in new tab
  9. Lewicki, J. (2018). Nowy algorytm podziału dotacji podstawowej dla uczelni akademickich. Pierwsze skutki zmian i wstępne wnioski. Nauka i Szkolnictwo Wyższe. 2(52): 171-187. open in new tab
  10. Papadimitriou, M. i Johnes, J. (2018). Does merging improve efficiency? A study of English universities. Studies in Higher Education: 1-21. open in new tab
  11. Pietrzak, P.G. i Baran, J. (2018). Efektywność i skuteczność kształcenia w publicznym szkol- nictwie wyższym w Polsce. Nauka i Szkolnictwo Wyższe. 2(52): 113-130. open in new tab
  12. Szuwarzyński, A. (2018). Ocena efektywności procesu dyplomowania na studiach pierwszego stopnia w polskich publicznych uczelniach technicznych. Nauka i Szkolnictwo Wyższe. 2(52): 85-111. open in new tab
  13. Wolszczak-Derlacz, J. (2018a). Efektywność szkół wyższych w Polsce na tle uczelni europej- skich -analiza dla dziewiętnastu krajów. Nauka i Szkolnictwo Wyższe. 2(52): 147-170. open in new tab
  14. Wolszczak-Derlacz J. (2018b). Otwarty dostęp do statystyk uczelni powinien być czymś normalnym! Wywiad z Benedetto Leporim, koordynatorem European Tertiary Education Register (ETER). Nauka i Szkolnictwo Wyższe. 2(52): 191-202. open in new tab
  15. CYTOWANIE: Wolszczak-Derlacz, J. (2018). Wprowadzenie: Badania nad efektywnością i produk- tywnością szkół wyższych. Nauka i Szkolnictwo Wyższe. 2(52): 7-13. DOI: 10.14746/nisw.2018.2.0. open in new tab
  16. JOANNA WOLSZCZAK-DERLACZ -doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor nad- zwyczajny Politechniki Gdańskiej, kierownik Katedry Nauk Ekonomicznych na Wydziale Zarządzania i Ekonomii PG. Prowadziła badania naukowe m.in. na Katolickim Uniwersytecie w Leuven (Belgia) -
  17. pobyt w ramach stypendium Marie Curie, na Uniwersytecie w Glasgow (Wielka Brytania) -stypen- dium Dekaban Junior Fellowship, na Europejskim Instytucie Uniwersyteckim (European Univer- sity Institute) we Florencji jako beneficjentka stypendium podoktorskiego Max Weber Fellowship oraz na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley w ramach programu "Mobilność Plus". Jej zain- teresowania naukowe skupiają się na teorii konwergencji gospodarczej, analizach produktywności i efektywności, ekonomii edukacji i rynkach pracy. Wyniki badań nad efektywnością i produktyw- nością szkół wyższych publikowała m.in. w Research Policy, Journal of Productivity Analysis, Scientometrics. E-mail: jwo@zie.pg.gda.pl
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 91 times

Recommended for you

Meta Tags