Abstract
W większości przypadków tereny dworcowe posiadają ogromny potencjał ekonomiczny, są zlokalizowane w centrum miasta, w rejonie największych potoków podróżnych, posiadają duże rezerwy terenowe w postaci przyległych terenów pokomunikacyjnych i poprzemysłowych. Wzorem realizacji zachodnioeuropejskich, polskie dworce mogą stać się jednymi z najatrakcyjniejszych nieruchomości śródmiejskich dla lokalizacji nowoczesnych węzłów przesiadkowych i wielkich założeń komercyjnych. Mogą też pełnić rolę katalizatorów przekształceń zdegradowanych obszarów miejskich.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Dworzec kolejowy w strukturze miasta strony 5 - 8
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2006
- Bibliographic description:
- Załuski D.: Wstęp// Dworzec kolejowy w strukturze miasta/ ed. pod red. Daniela Załuskiego. Warszawa: Urbanista, 2006, s.5-8
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.18778/7969-912-4.01
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 84 times