Abstract
Przedstawiono znaczenie i rolę systemów informatycznych w procesie zarządzania nowoczesną jednostką organizacyjną. Zaprezentowano cykl rozwojowy systemów zarządzania w dobie ciągłego zapotrzebowania na informację. Pokazano rozwój narzędzi informatycznych wspierających rozwój i funkcjonowanie przedsiębiorstw. Określono pojęcie procesu biznesowego. W szczególności zwrócono uwagę na systemy typu CRM (Customer Relationship Management) oraz zaprezentowano ich znaczenie w procesie zarządzania relacjami z klientami. Scharakteryzowano klasę systemów CRM, a poprzez przykłady zobrazowano praktyczne korzyści i efekty ich zastosowania w przedsiębiorstwach. Wyciągnięto wnioski oraz przedstawiono prognozowane kierunki rozwoju tej klasy systemów.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego
pages 165 - 173,
ISSN: 2080-6302 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Brudło P.: Zastosowanie systemów informatycznych klasy CRM w procesach zarządzania relacjami z klientami // Studia i Materiały Instytutu Transportu i Handlu Morskiego. -., nr. Nr 7 (2010), s.165-173
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 139 times