Zastosowanie urządzeń mobilnych jako platform do implementacji algorytmów przetwarzania strumienia wideo w czasie rzeczywistym
Abstract
W niniejszym artykule dokonano krótkiego przeglądu najpopularniejszych systemów operacyjnych dedykowanych dla szeroko pojętych urządzeń mobilnych. Następnie przedstawiono jednoukładowy zestaw uruchomieniowy DevKit8000 z procesorem OMAP3530 oraz z zainstalowaną dystrybucją systemu operacyjnego Linux o nazwie Angstrom. Taka konfiguracja stanowiła platformę mobilną dla implementacji algorytmów przetwarzania i rozpoznawania obrazów rastrowych, przechwytywanych ze strumienia wideo, rejestrowanego w czasie rzeczywistym. W ramach badań symulacyjnych dokonano porównania wydajności i obciążenia jednostek obliczeniowych platformy DevKit8000 i średniej klasy komputera osobistego. Głównymi zadaniami testowanych aplikacji była detekcja krawędzi i detekcja ruchu połączona z filtracją i dynamicznym progowaniem obrazu.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
no. 19,
pages 139 - 144,
ISSN: 1732-1166 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Czarnecki K., Moszyński M.: Zastosowanie urządzeń mobilnych jako platform do implementacji algorytmów przetwarzania strumienia wideo w czasie rzeczywistym// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. 19., nr. Nr 8 (2010), s.139-144
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 80 times