Publications
Filters
total: 106
Catalog Publications
Year 2003
-
Akcjonariat pracowniczy w prywatyzacji przedsiębiorstw państwowych w Polsce **2002, 231 s. 7 rys. 34 tab. 19 wykr. maszyn. Rozprawa doktorska/12.03.2003/ WZiE
Publication...
-
Komponentowa metoda budowy systemu oceny przedsięwzięć komunikacyjno-negocjacyjnych
PublicationW pracy omówiono istotę oraz podstawowe parametry komunikacji interpersonalnej. Uzasadniono potrzebę komputerowej rejestracji eksperymentów umożliwiających ocenę tego typu procesów ludzkiej działalności. Zaprezentowano komponentową metodę wytwarzania internetowego systemu realizującego takie funkcje. Opisano jego architekturę, sposób implementacji oraz możliwości praktycznego wykorzystania.
-
Specyfika negocjacji internetowych
PublicationArtykuł jest prezentacją wyników badań na temat cech wyróżniających styl negocjacji prowadzonych za pośrednictwem internetu, ich informacyjnego charakteru i tendencji do osłabienia kontaktu z internetowym partnerem (mniejsze zaufanie do rozmówcy, obniżona tendencja do zgadzania się czy też skłonność łamania norm społecznych). Omówiono też zalety i wady negocjacji internetowych w percepcji użytkowników sieci.
-
Stopa bezrobocia a ''popularność'' akcjonariatu pracowniczego w Polsce.
PublicationTransformacja gospodarki polskiej doprowadziła do przemian struktury własności oraz licznych zmian na rynku pracy. Celem opracowania było zbadanie zależności występującej pomiędzy stopą bezrobocia a ''popularnością` powstawania spółek pracowniczych w Polsce.
Year 2002
-
Dziesięć lat prywatyzacji w Polsce. Teoria a praktyka
PublicationArtykuł składa się z trzech części: 1. Motywy i cele polskiej prywatyzacji - teoria transformacji przekształceń własnościowych, rodzaje metod prywatyzacyjnych. 2. Dynamika i aktualny stan prywatyzacji polskich przedsiębiorstw państwowych w latach 1990-2000. 3. Próba oceny skuteczności i efektywności stosowanych metod i ścieżek prywatyzacji.
-
Kompetencje społeczne a skuteczność negocjacji.
PublicationPraca prezentuje związek kompetencji społecznych, rozumianych jako zdolność radzenia sobie z różnymi sytuacjami społecznymi, z przebieganiem i skutecznością negocjacji. Wyniki badań oparte o Test Kompetencji Społecznych A. Matczak wskazują zależność efektywności prowadzenia rozmów negocjacyjnych z kompetencjami warunkującymi skuteczność zachowań w sytuacjach ekspozycji społecznej (skala ES) oraz asertywności (skala A).