dr inż. Andrzej Kamonciak
Zatrudnienie
Publikacje
Filtry
wszystkich: 5
Katalog Publikacji
Rok 2004
-
Analiza energetyczna autonomicznego pojazdu małej mocy z silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi.
PublikacjaW rozprawie zaproponowano metodę analizy energetycznej autonomicznego pojazdu elektrycznego małej mocy. W badaniach uwzględniono wszystkie elementy składowe elektrycznego obwodu głównego tj.: źródła energii, falownika napięcia oraz silnika z magnesami trwałymi umieszczonymi wewnątrz wirnika. Rozważono rozwiązanie układu mechanicznego z bezpośrednim przekazaniem momentu z silników trakcyjnych na koła napędne. Zamodelowano w progranmie...
-
Badania symulacyjne i eksperymentalne trakcyjnego układu napędowego z silnikiem IPM.
Publikacjasilnikiem IPM zrealizowanego w Katedrze Trakcji Elektrycznej. Przedstawiono model silnika synchronicznego w osiach d-q, model obwodu sterowania i aproksymację trakcyjnych oporów ruchu w programie PSpice. Porównano zarejestrowane przebiegi charakterystycznych wielkości dla układu rzeczywistego i modelu układu napędowego przy sterowaniu w trybie regulacji momentu. Określono, w jakim stopniu badania symulacyjne trakcyjnego układu...
Rok 2003
-
PM Motor Controller for an Electric Vehicle with Separate Wheel Drives
PublikacjaDla pojazdu z elektrycznym niezależnym napędem kół, przedstawiono propozycję hierarchicznej struktury sprzętowej, z jednostką centralną koordynującą sterowanie poszczególnymi silnikami przez sterowniki podporządkowane, realizujące regulację momentu silnika w trybie rozruchu i hamowania. Zaproponowano algorytmy sterowania silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi, a także protokół komunikacji między sterownikami. Przedstawiono...
Rok 2002
-
ADVISOR - symulacja trybów pracy pojazdu autonomicznego. Zastosowanie Komputerów w Nauce i Technice.XII cykl seminariów zorganizowanych przez PTETiS, Oddział Gdańsk.
PublikacjaW artykule przedstawiono program ADVISOR, pozwalający na analizę symulacyjną samochodów z napędem klasycznym, hybrydowym i elektrycznym, w oparciu o parametry techniczne samochodów istniejących, domyślnych i o parametrach narzuconych przez użytkownika programu. Program ADVISOR pozwala przy założonej konfiguracji obwodu głównego, przy określonym cyklu jazdy i istniejących oporach ruchu na wyznaczanie charakterystyk napędowych,...
-
Komputerowe stanowisko pomiarowe pneumatycznego układu hamulcowego. Zastosowanie Komputerów w Nauce i Technice. XII cykl seminariów zorganizowanych przez PTETiS, Oddział Gdańsk.
PublikacjaRozwój komputerowych technik pomiarowych pozwala na dokładniejsze wyznaczanie mierzonych parametrów. Stosowane układy kontroli układu hamulcowego wagonów nie pozwalają na wyznaczanie powtarzalnych wyników pomiaru tego układu. Normy branżowe i wymagania użytkowników wagonów narzucają na zakłady naprawcze nowe standardy jakościowe wykonanej usługi. Dzięki technice komputerowej i zastosowaniu specjalistycznych kart pomiarowych...
wyświetlono 643 razy